Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011

ΣΠΙΤΙΚΟ ΨΩΜΑΚΙ!


Στο σπίτι μου σαν φοιτήτρια δεν θα έβρισκες πότε ψωμί! Πριν τρία χρόνια μια φίλη είχε φτιάξει το δικό της σπιτικό ψωμάκι και μας έφερε να δοκιμάσουμε ! Καλύτερο από πολλών φούρνων !Έτσι μου μπήκε στο μυαλό να φτιάξω ψωμάκι σπιτικό!! Το ιδανικό μου θα ήταν ένα ψωμάκι αφράτο και μοσχομυρωδάτο , ολόλευκο που να μην γίνεται σαν τούβλο την επόμενη μέρα! Περιττό να πω ότι έχουμε πετάξει ποσότητες μέχρι να μάθω! Και μάλλον με λυπήθηκε ο Θεουλης , επειδή πέρυσι βρισκόμουν ένα βήμα πριν την τενοντίτιδα από το ζύμωμα και με οδήγησε σε ένα site της Debbie με μια συνταγουλα όνειρο . Δεν έχουμε και τίποτα να χάσουμε λέω και άνοιξα το ντουλάπι με τα αλευράκια μου! Αυτό νομίζω ήταν! Αυτή η συνταγή έγινε η αγαπημένη μας !

1 κούπα χλιαρό νερό
4 κουταλιές της σούπας γάλα
8 γρ ξηρή μαγιά
4 κουταλιές της σούπας ζάχαρη
2 αυγά
3,5 κούπες αλεύρι
40 γρ. σε κύβους βούτυρο
2 κουταλιές της σούπας αλάτι

Σε ένα μπόλ βάλτε το νερό , το γάλα , την μαγιά ,την ζάχαρη ανακατέψτε και αφήστε το μέχρι να αφρίσει .
Σε ένα μεγάλο μπολ βάζω το αλεύρι , το βούτυρο και το αλάτι . Τα δουλεύω μέχρι να γίνουν σαν ψιχουλάκια . Προσθέτω το μείγμα της μαγιάς και το ένα αυγό . Τα ζυμώνω μέχρι να πάρω μια κολλώδη ζύμη . Συνεχίζω για 5-6 λεπτά ακόμα να ζυμώνω . Βάζω την ζύμη σε ένα μπόλ καθαρό και την αφήνω να φουσκώσει . Καλύπτω το μπόλ με πετσέτα ή με μεμβράνη . Περίπου μια ώρα . Μπορεί και λίγο παραπάνω .
Μόλις φουσκώσει ξαναδουλέω για 2-3 λεπτά την ζύμη μου και την βάζω σε μία φόρμα . Την ξανααφήνω για ακόμα μια φορά να ξαναφουσκώσει (άλλη μια ώρα περίπου) .
Όταν φουσκώσει την αλείφω με το άλλο αυγό , το οποίο έχω χτυπήσει ελαφρά και πασπαλίζω σουσάμι ή παπαρουνόσπορο ή ηλιόσπορο ή κουάκερ . Ψήνω στους 180°C για 20 λεπτά .
Και μοσχομυρίζει το σπίτι!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου