
Εκμάθηση στη μήτρα
Ο Medina ξεκινά με την προ-γενετική «εκπαίδευση» καταρρίπτοντας μερικούς μύθους ενώ την ίδια στιγμή παρουσιάζει ενδιαφέρουσες ενδείξεις ότι τα βρέφη πράγματι επεξεργάζονται πληροφορίες ακόμα και όταν βρίσκονται στην μήτρα της μητέρας τους. Πρώτον, επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι το να παίζεις ταινίες ή ηχογραφημένα μηνύματα στην κοιλιά της μαμάς θα κάνει το μωρό εξυπνότερο ή ότι θα μπορέσει να μιλήσει κάποια ξένη γλώσσα με μεγαλύτερη ευκολία.
Η αλήθεια είναι ότι οι αισθήσεις του βρέφους αναπτύσσονται ενώ αυτό βρίσκεται ακόμα στη μήτρα, και είναι πιθανό να επηρεάσουν αργότερα τη συμπεριφορά του. Για παράδειγμα, η έρευνα δείχνει ότι τα μωρά αντιδρούν στη μήτρα στις τροφές που τρώνε οι μητέρες τους, καθώς και ότι μετά τη γέννηση εμφανίζουν προτίμηση σε αυτές τις τροφές. Μπορούν επίσης να ακούσουν και τους ήχους. Ο Medina αφηγείται χαρακτηριστικά την ιστορία ενός μαέστρου ο οποίος, σε πρόβες ενός νέου κομματιού, διαπίστωσε ότι μπορούσε να οδηγήσει την ορχήστρα με μόλις μια αναφορά στο πεντάγραμμο. Όταν ανέφερε αυτό το πρωτοφανές γεγονός στην μητέρα του αυτή γέλασε και του είπε ότι είχε κάνει πρόβες το ίδιο κομμάτι ενώ ήταν έγκυος μαζί του.
Η σημασία της Ανθρώπινης αλληλεπίδρασης
Ένα άλλο βασικό σημείο που θίγει ο Medina είναι η επίδραση της πραγματικής, ανθρώπινης αλληλεπίδρασης με τα μωρά. Ηχογραφημένες φωνές και βίντεο έχουν μικρή ή και καθόλου επίπτωση, όμως ένας γονιός ή κάποιος άλλος που μιλάει και αλληλεπιδρά στην πραγματικότητα με το μωρό έχει μια βαθιά επίδραση στη μάθηση του. Η τεράστια βιομηχανία που έχει ξεπηδήσει για να βοηθήσει τους γονείς να δημιουργήσουν εξυπνότερα παιδιά και βασίζεται στο ότι ένα μωρό βλέποντας ένα βίντεο ή ακούγοντας ένα ηχογραφημένο μήνυμα θα βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου του είναι κάτι που ο Medina θεωρεί εσφαλμένη υπόθεση. Στο βιβλίο του ο Medina για κάθε ψευδή ισχυρισμό που καταρρίπτει, προσφέρει προτάσεις βασιζόμενες στην έρευνα.
το θέμα ανήκει στο www.vaptisiblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου